27 dagar kvar till studenten och våren är här, på riktigt

Så sant som det är sagt, 27 dagar kvar till studenten.
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är just nu, det är riktigt hemskt.
Slut i huvud och kropp, tankarna snurrar och snurrar, alla prov som är kvar
väntar precis runt hörnet. Som om dem är redo att slå till när som helst,
och jag vet inte hur jag ska klara av det här.

Något som piggar upp en aning är iallfall att jag verkligen känner och ser
att våren är här, på riktigt. Det konstiga är att det slog mig inte förrän ikväll,
för någon timme sen. Jag hade varit på statoil och var påväg tillbaka,
luften var mild och himlen väldigt vacker och då kommer det en tjej smått
joggande som om hon precis kommit ifrån en fotbollsmatch eller en träning.
Jag började sväva iväg i mina tankar kring fotbollen och vilket stort
vårtecken det är. Fotbollsskorna, bollar, mål, gräsplaner ja allt och jag minns
känslan av att springa på en alldeles nyklippt fotbollsplan, det är en underbar
känsla och jag saknar den lika mycket varje år när våren kommer.
Precis som jag saknar konståkningen när hösten kommer.




det är min tid nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0