Händelsen

Igår kväll när jag & Alexander skulle sova så behövde jag prata ur mig en del, igen.
För första gången någonsin tror jag verkligen att han lyssnade på mig när jag pratade
om övergreppet, rättegångarna, mina känslor med mera. Jag tror att det var rätt
jobbigt för honom att höra mig prata om det, jag är ändå hans lilla prinsessa.
Han lyssnade, visste inte riktigt vad han skulle säga, men han höll om mig, pussade mig
på pannan och sa bara några få ord: jag ska aldrig låta någon göra dig illa.
De få orden betyder mer än några andra ord.


Just det här med att prata om händelsen
har aldrig varit riktigt svårt för mig, det har bara
hjälpt mig i min bearbetning utav händelsen,
våldtäkten & misshandeln.
Men att kunna säga jag har blivit våldtagen,
tog det flera månader för mig att kunna uttrycka,
jag ville inte förstå att det hade hänt och levde i någon
slags dimma där känslor inte var tillåtna.
Jag gjorde allt för att överleva och det gör jag än idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0